Mountain of mucus



Ska egentligen sitta och försöka skriva hemtenta men det faktum att min hjärna är gjord av snor pga en helvetisk förkylning och att jag har en tendens att skjuta upp saker genom att göra massa andra "viktiga" saker gör det för stunden relativt omöjligt. Så nu när jag är i denna sits fick jag den briljanta idén att sparka lite liv i min kära gamla blogg, so here goes..

Låg och kolla på Funny People sent igår kväll. Det är en helt ok film, absolut sevärd och blablabla, men jag märkte hur som helst typ en timme in i filmen att den är 2½ timme lång. Detta innebar att jag somna ganska sent, för det var lite i gränslandet om det var försent att sätta på en ordinärt lång film ens. Filmen handlar om som ni själva kan läsa på IMDB en komiker som blir dödssjuk, och filmen innehåller en hel del stand up. När jag väl somna så blev det därför en knasig feber dröm om mig som ståuppare. Min "act" var huvudsakligen uppgyggd på kvinnor och mäns syn och orättvisor vad det gäller sex och relationer, originellt va?!

- Har manliga vänner som uttalat sig på fyllan att dom inte har nåt emot att spänna på en tjej som dom tycker är helt dum i huvudet/ond så länge hon är snygg. Jag kan ju helt förstå vad dom menar, om hon exempelvis är någon som är för rasrenhet men inte har nåt mot att du ska besudla henne, go for it!
Det är ju så tröttsamt med moralister, som ska stå där och peka med fingret - Fy så får man inte göra!
Om man tar mig som exempel, jag är för närvarade KK med en våldtäktsman som även gillar att döda lite bäbisar Jag menar vad är det för fel med det?! Det är ju inte nåt som drabbar mig, vårat sex är ju helt ömsesidigt och jag har ju inte några barn eller känner några barn som han skulle kunna döda. Är ganska säker på att jag inte vill ha några barn heller så att känna nån som kan utföra "sen abort" är väl bara smidigt?!

Ja, det var alltså ett litet utdrag av vad jag minns ur min dröm, visst borde jag satsa på det som en karriär?! =P
Nä, usch.. Det är synd att det knappt existerar några roliga kvinnliga komiker. Sarah Silverman är typ den enda jag har stött på som jag anser är rolig på riktigt. I Sverige finns det ju typ inte en enda. Då tycker jag inte heller att dom manliga komikerna ifrån Sverige har så mycket att komma med heller, men dom är i alla fall inte Petra Mede. Kvinnan som gjorde karriär på att akitulera ord överdrivet, tala högt, vara självgod och vars skämt går ut på sin höjd att säga rakt elaka saker till folk, så som att - du är ju så tjock. Nä, låt henne brinna förihelvete!

Nä, det här får nog räcka som bloggande för den här gången, kanske orkar skriva igen om ett år sådär. Toodles!


Kommentarer
Postat av: Vittorio Sernicus

Glöm inte Babben!

2010-01-06 @ 18:28:55
Postat av: t a k a i ♥

saknar dig

2010-01-08 @ 21:36:38
URL: http://takai.blogg.se/
Postat av: puttrik

jaha, och när kommer ett nytt inlägg? hrrrmmm.... host harkel!

2010-09-27 @ 18:47:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0