Coola katter


Jag är sjuk och har inte varit så sugen på att blogga, men nu försökar jag i alla fall ta mig i kragen mitt i min feberyra och knåpa ihop en liten lista med coola människor jag gillar.

Coola musikbrudar.

image104

Karen, sångerska i Yeah Yeah Yeahs, ett band som jag diggar. Hon har himla shysst stil och karisma, jag kan inte göra annat att le lite inombords och önska att jag var lika cool när man ser en video med henne.

image105

Tori Amos
: så sofistikerad, smart men ändå knasig. Hon är så fin, och hennes texter är underbara.

Hello Mr. Zebra
Can I have your sweater
Cause it's cold cold cold
In my hole hole hole


image106

Brody, sångerska i numera nedlagda Distillers. Hon ser ut som hon borde vara med i någon cool post-apokalyptisk film, och som att hon kommer slå dig på käften vilken sekund som helst, men du vill bara krama henne ändå och vara hennes bästis.

Bra män med knasigt hår.

image107

David Lynch, min favoritregissör. När jag ser en film av honom känns det som om jag har en underbar psykos, middags-scenen från Eraserhead hör till favoriterna. Hans filmspråk är underbart, älskar känslan som han bygger upp, draperier, rök och konstiga karaktärer, hur kan man göra annat än att bara älska det.

image108

Dylan Moran, komiker som bland annat kan ses i komediserien Black Books. Underbart underfundigt rolig och bisarr. Såg hans stand-up på Nalen och fick även hans autograf. Han var jätteläskig men inte mindre cool för det.

image109

Tim Burton, regissör. Han filmer är helt underbara, älskar hur han bygger upp egna världar där mycket fint och fantastisk utspelar sig.

Girls on film.

image111

Christina Ricci i Buffalo 66. En av mina favoritfilmer. Hon är så himla fin i den här filmen, som en liten blek docka med världens sötaste outfit. Jag skulle kunna dö för att få ett par silvriga glitterskor som hon har.

image112

Audrey Horne i Twin Peaks. Söt som synden själv i femtiotals-kläder och saddle shoes. Jag vill också glida runt och vara cool i ett Lynch-landskap.

Kommentarer
Postat av: Sassy

Du har bra smak...Audrey Horn, Karen O, Brody, Ricci, Burton...Love!

2008-04-23 @ 17:45:03
URL: http://eurotrash.blogg.se/
Postat av: Ida

Tack! Roligt att du också har bra smak. =P

2008-04-23 @ 20:26:33
URL: http://starlitheart.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0