Jag är fan bäst!




En av mina största nojor är att man inte har någon koll på hur ens omgivning uppfattar en som person och hur ens handlingar blir värderade.  Det som skulle behövas för att kunna göra det är ju någon sorts tankeläsarförmåga och i och med att jag inte är någon Fairy från True blood så lär ju det vara en relativt livslång återkommande ångest över denna ovishet.  Man skulle ju kunna önska sig att med åldern kommer någons sorts mogenhet, att man kanske känner någon sorts tro på sig själv som person, inte behöver tänka att folk tycker att man kanske är ett as trots att man kanske inte ens betett sig dåligt. För egen del tror jag dock att sådana tankar är lite för djupt rotade och blir snarare värre med åren då jag kan känna att visst beteende jag besitter är dumt och omoget.

 

Min egen noja grundar sig nog i vetskapen av hur mycket vi som människor gillar att förenkla en person till någon mer lätthanterlig. Personer man inte känner helt på allvar blir minimerade till någon mer stereotypisk bild och man dömer utifrån så pass dumt ytliga intryck, för det blir direkta intryck.

 

Jaha, där står ni och ser homogent snygga ut i upprullade mössor, byxben och varsin tygkasse. Ni diskuterar självfallet det nya inne bandet och går sedan ut och röker hemrullade cigg för att det är mer artsy.  Någon av er har säkerligen en crush på Zooey Deschanel sedan 500 days of summer och är sugen på att börja DJa. Jävla hipster as..

 

Ingen reflektion om att personerna ifråga är människor precis som jag och du, bara ytligt dömande. Jag fungerar så, dem flesta fungerar så. Det är trist och för egen del så töntigt att det inte är en egenskap jag arbetat bort mer, utan att jag mest självömkar över att folk går runt och säkert tycker massa om mig som jag inte vill.

 

Jag ska nog försöka bli bättre på att börja se människor på riktigt och i annat fall så försöka adaptera Pilhmans från Grotesco attityd och övertro på sig själv, mitt mantra: - Jag är fan bäst!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0